تبلیغات
افکارنامه - محمد نوری زاد؛ این بار زیر پرچم عمر سعد!

محمد نوری زاد؛ این بار زیر پرچم عمر سعد!

شنبه 17 فروردین 1392 02:33 ب.ظنویسنده : امیرعباس دریانی

 

برایم عجیب است که کسی چون محمد نوری زاد به این راحتی علیه نظام و انقلاب و رهبری می نویسد و می گوید و می سراید و انگار نه انگار، دریغ از یک تشر از جانب نظام! آنوقت عده ای داعیه نبود آزادی بیان در کشور را دارند! یاللعجب!

سخنان هتاکانه محمد نوری زاد تا بدینجا می رسد که در روز نخست سال جدید ویدئویی در وب سایت خود منتشر می کند که در آن دین را افیون می نامد! وی در پانوشت این ویدئو نگاشته است: «در این فیلم به سه افیون: سیاست و اقتصاد و دین اشاره شده. من اما از همه ناب تر، به افیون دین در این فیلم گرایش دارم.» جای تعجب است که این آقای روشنفکر نمی داند که «دین افیون توده ها است» جمله معروف کارل مارکس، تئوریسین چپ و بنیان گذار مارکسیسم الحادی است نه از ابداعات این خواننده خوش صدا! البته شاید هم دانسته از این نگرش حمایت می کند، ما هم مشکلی نداریم، اصلا آقای نوری زاد بگوید خدا توهم تاریخ بشر است و انسان حیوان ناطق است و از این دست تئوری ها که سالهاست بر زبان روشنفکران غربی جاریست، مشکل ما اینجاست که او با همه این احوالات التقاطی و الحادی اش هنوز خود را دیندار و دین شناس حقیقی میداند، کما اینکه در ادامه متن خود با اعتماد به نفس مثال زدنی شروع به تفسیر قیام عاشورا کرده و می نویسد: «در کربلا ما چه را جستجو می کنیم؟ جز اشک و آه و ضجه را؟ و حال آنکه سخن حسین عزیز چیز دیگر بود و هست. این که: آهای ای همه بشریت، ای همه خوبها، ای همه بدها، اگر دین ندارید آزاده باشید. آزاده، آزاده، آزاده.» ؛ وقتی خوب بررسی کنی متوجه خواهی شد وی هیچ چیز برای گفتن از خود ندارد، حتی همین جمله هم تقریر تحلیل های عبدالکریم سروش است، آن هم تحلیل های بیست سال پیش او.

کاری نمی توان کرد، کسی که سر در آخور غرب داشته باشد، چه به لحاظ فکری و چه مادی، دیگر نمی تواند دین را بفهمد، هر چه می گویی باز برداشت خود را می کند. این دست آدمها اگر شاهد کشته شدن کرمی در اثر غلتیدن در شراب باشند، نتیجه می گیرند شراب کرم معده را می کشد نه اینکه شراب برای معده مضر است! این نتیجه را می گیرند چون نیاز دارند! لذا خداوند متعال در قرآن کریم در خصوص این دسته از افراد می فرمایند: «اولئك الذین طبع اللّه علی قلوبهم و سمعهم و ابصارهم و اولئك هم الغافلون: كافران كسانی هستند كه خدا (بر اثر فزونی گناه) بر قلب و گوش و چشمانشان مهر نهاده (به همین دلیل چیزی نمی‌فهمند) و غافل واقعی آنانند.» (سوره مبارکه نمل آیه 108)

اما جایگاه آزاده در ادبیات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چیست؟

برای تشریح این موضوع، باید به مقاتل رجوع کرد. تصویر مقاتل اینچنین است: حضرت در گودال قتلگاه با بدنی مجروح افتاده. نانجیبی از لشگر حرامیان دستور به حمله به سمت خیام ناموس خدا را می دهد. حضرت تا متوجه می شوند، به زحمت خود را به روی نیزه بلند کرده و فریاد بر می آورند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»؛ یعنی تا من زنده ام به ناموسم حمله ور نشوید. بعد از این سخن، یزیدیان کلام امام را پذیرفته، روی از حرم برگردانده و به سمت حضرت حمله ور می شوند و غارت خیام را به تاخیر می اندازند.

غرض آنکه این روضه می فهماند به انسان که جایگاه آزاده چیست و جایگاه دیندار کجا. آزاده یعنی کسی که بر ولی الله می تازد و بدن او را پاره پاره می کند و حتی به طفل شش ماهه هم رحم نمی کند و از به اسارت بردن دختران رسول(ص) هراسی ندارد، تنها مولفه مثبت آزاده در این روضه، محترم شمردن غیرت یک مرد است، فقط همین.

بگذار بهتر بگویم، آزاده یعنی شمر، یعنی سنان، یعنی حرمله، یعنی خولی و ...(لعنه الله علیهم) ؛ حر هم صد البته آزاده است، اما آزاده دیندار، آزاده عاشق ولایت، آزاده عبدالله و آزاد از بند نفسانیات. فرق آزاده بی دین و آزاده دیندار یعنی فرق شمر تا حر...

حال شما خود قضاوت کنید، کسی که دین را افیون می خواند و آزادگی را می ستاید چه تفاوتی با شمر(لعنه الله علیه) دارد؟

 

پی نوشت:

- به رسم ادب: در این نوشته از تحلیل های استاد بزرگوار، حاج علیرضا پناهیان سود جستم، خدایش حفظ فرماید.  


آخرین ویرایش: - -

 
دوشنبه 19 فروردین 1392 11:02 ب.ظ
سلام
تحلیلتون عالی بود
خدا قوت
امیرعباس دریانی
سلام علیکم
سلامت باشید
التماس دعا
دوشنبه 19 فروردین 1392 06:21 ب.ظ
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/20495
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.