تبلیغات
افکارنامه - از "من و تو" تا "شرق"، از "شرق" تا "هفت صبح"؛ سناریو واحد با صحنه گردانهای متعدد

از "من و تو" تا "شرق"، از "شرق" تا "هفت صبح"؛ سناریو واحد با صحنه گردانهای متعدد

چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 07:16 ب.ظنویسنده : امیرعباس دریانی

 

عجیب است که به راحتی دین را از محتوای خود استحاله کرده اند و امروز ما سرخوش از مسلمان بودن خویش، هیچ واکنشی نسبت به این مساله نشان نمی دهیم. برای تشریح این حقیقت تلخ، به چند سیاه خط زیر توجه نمایید:

1- یکی از شگردهای دیرین محافل مختلف جهت مقابله با دین و تفکر دینی، انحراف مفاهیم از محتوای حقیقی خود است. قابل توجه است که بررسی ها نشان می دهد هرکجا دشمن به مقابله مستقیم با آموزه های اسلامی پرداخته به توفیق چندانی دست نیافته. درطول تاریخ همواره انحراف کاراتر از معارضه بوده است!

2- حجاب در معنای مصطح دینی به محدوده ای از پوشش اطلاق می گردد که حدود و ثغور آن در برادران و خواهران کاملا مشخص است. در خواهران پوشاندن تمام بدن بجز گردی صورت و دستها تا مچ محدوده حداقلی و واجب پوشش اسلامی است؛ در ضمن پوشاندن بیش از این محدوده و رعایت بیشتر نیز مورد تائید دین می باشد، باضافه این که لباس یک خانم نباید به گونه ای باشد که برجستگی های بدن او مشخص باشد. عاری بودن صورت بانوان از هرگونه آرایش جلب توجه کننده از دیگر نکات مورد اهتمام دین می باشد. در حقیقت هر فردی که در محدوده پوشش خود از هرکدام از این مولفه ها خروج نماید از نگاه دین بی حجاب تلقی می گردد که البته با مسامحه در جامعه با عنوان بدحجابی نیز از آن یاد می شود.

3- "ارمیا" که چندی پیش هویت حقیقی وی در خصوص وابستگی به گروهک ضداقلابی منافقین بر همگان محرز گشت، پروژه ای بود در راستای انحراف دین از مفاهیم حقیقی خود. ارمیا در حقیقت دینی را معرفی می کند که در آن تو هر چه را دوست داری بر میداری و هر چه را نمی خواهی به گوشه ای پرتاب می کنی و برای تسلی خاطر خود آن را تحجر می خوانی! ارمیا حجاب را از دین قبول می کند و شاید حتی نماز خواندن و روزه گرفتن را، اما نمی تواند در خصوص منع دین از آوازه خوانی زنان، عبد باشد و لذا آن را تحجر و قرائت متحجرین از دین می خواند. از دیگر سو، نکته ای مهم در حجاب ارمیا نهفته است، در حقیقت ارمیا حجاب اسلامی ندارد و تنها شاید تشبهی به حجاب اسلامی داشته باشد(همان چیزی که در جامعه به وفور مشاهده می شود). ارمیا موهایش را تا حدودی نشان میدهد، لباسهای چسبناک می پوشد و صورتش را همچون سایر خوانندگان آرایش می کند، حتی در هنگام خواندن کمی تا قسمتی به بدن خود کش و قوس می دهد، گویا او دارد نوعی رقص رقیق شده اسلامی را به نمایش می گذارد! ارمیا در حقیقت از نظرگاه اسلامی بی حجاب است (بنا به استدلالات بند دوم)، اما آن قدر او پدیده نادری است که وقتی با آن همه لباس جذاب و جلب توجه کننده با چاشنی پوشاندن موهای خود به صحنه نمایش می آید، افراد او را با حجاب تلقی می کنند، چون انتظار این است که در بازار خوانندگی برهنه گی پیشه کند؛ ارمیا از نگاه مخاطب مسلمان و ایرانی محجبه تلقی می شود چون او لنگه کفشی است در بیابان برهنگی!


4- همین روزها است که روزنامه شرق، یکی از تریبون های جبهه استحاله طلب که دیرگاهی است بستر تربیت نیرو برای بنگاه خبرپراکنی بی بی سی و برخی رسانه های اسم و رسم دار فارسی زبان وابسته به غرب است1، در اقدامی تامل برانگیز به بهانه انتخابات کشور عراق، عکس بانویی را در صفحه نخست خود چاپ می کند که علی رغم پوشش کامل اسلامی در سر و صورت، لاک ناخنش کاملا دیدگان مخاطب هوشمند را به خود جلب میکند. مخاطب می فهمد که روبند و پوشیه نمی تواند سنخیتی با لاک های ناخن داشته باشد. این مسئله همان نگاه گزینشی است به مسئله حجاب، نگاهی که در آن ارمیای محجبه "لباس شب" می پوشد، و در شرق بانوی روبند زده با لاک ناخن ظاهر می گردد.



5- و سرانجام روزنامه فرهنگی اجتماعی "هفت صبح" با درج خبری با عنوان "امنیت اخلاقی این بار با گل و لبخند" خبر از طرحی می دهد که در آن ماموران ناجا از بانوانی که پوشش مناسب داشتند با گل، تشکر و قدردانی می کنند. گذشته از قابل تقدیر بودن چنین طرح هایی که از جانب مسئولین به اجرا گذاشته می شود، عکس مربوط به این خبر به شکل خاصی جلب توجه می نماید. در حقیقت این عکس می خواهد بانویی را به نمایش بگذارد که به سبب حجاب مناسب مورد تقدیر مامورین ناجا قرار گرفته است. در عکس چاپ شده دو نکته مهم نهفته است؛ نکته اول اینکه عکس مذبور هیچ ارتباطی با طرح نامبرده ندارد و گلی که در دست فرد مشاهده می شود هیچ ارتباطی به نیروی انتظامی! این عکس صرفا یک عکس معمولی است از برخورد دو فرد معمولی در یک خیابان معمولی! نکته دوم و مهمتر آنکه شخصی که روزنامه نامبرده از حجاب او به عنوان حجاب مناسب نام می برد، همچون عکس روزنامه شرق باز ناخن های لاک زده و صورت آرایش کرده اش به اضافه برخی نقایص جزئی ظاهری دیگر، پالس های قابل توجهی به مخاطب هوشیار خود می دهد. مخاطب درک می کند که الگو و اسوه حجاب کامل نمی تواند فردی باشد که با ناخن های لاک زده در جامعه حضور پیدا می کند، و تشخیص می دهد که این حرکت ایجاد انحراف است در نگرش مخاطب نسبت به مفهوم "حجاب کامل اسلامی".



از کنار هم قرار دادن مجموع این رفتارها، همان مفهومی که در ابتدا یادآور شدیم را می توان برداشت کرد: تلاش برای معرفی دینی جدید و پوششی جدید. پوششی که در آن دیگر نمایش ندادن هدف نیست، بلکه نمایش دادن هدف است اما به شیوه ای متفاوت و مورد قبول ذائقه مسلمین...

 

پاورقی

1- جهت بررسی صحت این ادعا، مراجعه کنید به پست همین وبلاگ با عنوان "نیرو سازی برای بی بی سی با چاشنی بیت المال"


برچسب ها: ارمیا ، من و تو ، شرق ، هفت صبح ، ترویج بی حجابی ، اسلام امریکایی ، اتحاد فتنه و انحراف ،
آخرین ویرایش: شنبه 21 اردیبهشت 1392 12:28 ب.ظ

 
سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 11:10 ق.ظ
سلام
حیلی خوب بود
من هم یه مطلب مشابه نوشتم
www.sobhegharib313.mihanblog.com/post/10

لینکتون کردم، خوشحال میشم لینکم کنید
امیرعباس دریانی
سلام
خدمت میرسیم انشاالله
یاعلی
جمعه 20 اردیبهشت 1392 11:11 ق.ظ
سلام با پست جدید درخدمتم.
منتظرم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.